Nieuwsbrief februari 2018

Zoals ik in het kwartaalboekje De Stroming al aangaf, sturen wij u een extra nieuwsbrief als we een belangrijke bericht hebben. Dat is nu het geval. Eigenlijk hebben we twee mededelingen, u leest het hieronder. Ik kan nu ook gelijk van de gelegenheid gebruik maken om u te vertellen dat onze dagtocht van 6 februari naar het havengebied zeer succesvol is geweest. We hadden een heerlijk zonnetje en iedereen vond de boottocht en de rondrit in het havengebied, begeleid met de gids Leo Boer, leerzaam en interessant. De afsluiting met een buffet van Peter Rijnsdorp maakte het compleet.

Allereerst hieronder een bericht over onze nieuwe activiteit het Gezondheidscafé Santé. We zijn geïnterviewd door een redacteur van de stadskrant en hij heeft er een mooi stukje van gemaakt. Ook plaatsen we nog een dagtocht van de Activiteitenvereniging Ouderen Spijkenisse. Het is wel op de valreep maar we willen het u niet onthouden. Wilt u mee geef u dan gelijk op.

Voorzitter Harry van den Ende

Aftrap Gezondheidscafé Santé

Moderne hulpmiddelen voor een betere kwaliteit van wonen en leven. Dat is het thema van het eerste Gezondheidscafé Santé. Dinsdagavond 13 februari zijn alle Rozenburgers van harte welkom in Residence Roosenburch aan de Grote Stern. De gebiedscommissie ondersteunt de informatieavond met een financiële bijdrage.

Gezondheidscafé Santé is een initiatief van Ouderen Vereniging Rozenburg (OVR). De vereniging bestaat ruim twee jaar en organiseert veel activiteiten voor alle senioren in het dorp: dagtochten, filmavonden in de bibliotheek, bingo in Het Anker, computerlessen en nog veel meer. ‘Veel ouderen voelen zich alleen. Wij brengen ze met elkaar in contact’, vertellen voorzitter Harry van den Ende en secretaris Fanny Zuur. ‘Daarnaast bieden we ondersteuning om zo lang mogelijk zelfstandig te blijven. Ons nieuwe gezondheidscafé past helemaal in dit straatje.’ Wat is het plan? ‘Een paar keer per jaar nodigen we een spreker uit die tips en adviezen geeft over een actueel gezondheidsthema. Alzheimer bijvoorbeeld of fit blijven door bewegen. Dinsdagavond 13 februari gaan we van start. Ruud Dirkse van Dementie Anders Zorgen (DAZ) vertelt hoe je met deze handige technische hulpmiddelen het leven makkelijker kunt maken.’ Gezondheidscafé Santé is van 19.30 tot 21.00 uur in Residence Roosenburch (zaal open 19.00 uur). Toegang is gratis.

Zaterdag 17 februari 2018 dagtocht naar Appeltern

De bus staat om 10.30 uur bij de tourbushalte bij metro centrum Spijkenisse. Als iedereen is ingestapt vertrekken we om 11.00 uur naar Moeke Mooren in Appeltern, daar staat de koffietafel met kroket voor ons klaar. Na de lunch gaan we aan boord van het motorschip De Sluizer voor een prachtige rondvaart door "de Gouden Ham". Tijdens de rondvaart krijgt u 1x koffie/thee met slagroomgebak. Om 15.45 uur zijn we weer terug bij Moeke Mooren waar u voor eigen rekening nog wat kunt gebruiken. We vertrekken om 16.30 uur weer huiswaarts waar we om ongeveer 18.00 uur aankomen.

Prijs                       : € 46,00 voor OVR leden en voor niet-leden € 5,00 extra.

Aanmelden        : telefonisch of per email bij het secretariaat van OVR.

Betalen                : op IBAN NL 15 INGB 0007062223 t.n.v. Activiteitenvereniging Ouderen Spijkenisse.

Bij voldoende aanmeldingen is er ook een extra opstappunt in Rozenburg.