Nieuwsbrief September 2018

Zoals belooft informeren wij u met deze nieuwsbrief over de Dag van de Ouderen. Dit kan niet wachten op het volgende kwartaalboekje omdat die pas uitkomt in de eerste week van oktober en de Dag van de Ouderen is op maandag 1 oktober. Ook willen wij u nog herinneren aan de thema-avond van onze activiteit Gezondheidscafé Santé, is er weer een dagtocht en hebben we van welzijnsaanbieder DIA een bericht ontvangen wat u misschien ook interessant vindt.

Donderdag 20 september Thema-avond Gezondheidscafé Santé (inloop 18.45 en aanvang 19.00 tot 20.30 uur) in de bibliotheek met als thema: Eenzaamheid bij ouderen

Deze avond is ook weer in samenwerking met welzijnsaanbieder DIA. Door middel van een workshop krijgt u alle informatie over eenzaamheid bij ouderen. Zie over dit onderwerp ook het stukje in deze nieuwsbrief van Avant sanare.

Heeft u nog een onderwerp waar u graag wat meer over wilt weten, stuur dan een berichtje naar het secretariaat of bel even op. Ook kunt u het elke dinsdagmiddag in de bibliotheek doorgeven bij het Ouderenspreekuur van DIA. Wij kijken uit naar de door u aangegeven onderwerpen, we proberen aan uw wens te voldoen.

Maandag 1 oktober Dag van de Ouderen in de Residence Roosenburch van 10.00 tot 17.00 uur             In samenwerking met Careyn DWR organiseren wij op 1 oktober een ontmoetingsdag in de Residence Roosenburch. Het belooft een gezellige dag te worden met een uitgebreid programma.

Het programma is als volgt:

10.00 uur:           U wordt ontvangen met koffie en gebak

11.00 uur:           Presentatie over Oud-Rozenburg door Jaap Ouwendijk

13.00 uur:           Er wordt een uitgebreide lunch geserveerd

14.30 uur:           Entertainment verzorgt door Marjolein Meijers (v/h De Berini’s),

Walter Kuipers en Onno Kuipers

17.00 uur:           Einde

De kosten voor deze dag zijn € 25,00 per persoon. U ontvangt voor de consumpties een aantal muntjes.

U kunt het betalen op rekening NL94 RABO 0308 5805 83 t.n.v. de OVR of kom woensdagmiddag langs in ’t Veerhuis. Wij zijn daar vanaf 15.30 uur tot 16.30 uur aanwezig.

Wilt u bij deze Dag van de Ouderen aanwezig zijn neem dan contact op met het secretariaat. Doe het wel snel want vol = vol.

Zaterdag 13 oktober dagtocht naar s-Heerenhoek

De rolstoelbus staat om 9.00 uur bij de tourbushalte bij metro centrum Spijkenisse. We vertrekken om 9.30 uur naar Kruisland, daar staat de koffie/thee met gebak voor ons klaar. Dan reizen we verder naar ’s-Heerenhoek voor de lunch met kroket. ’s Middags krijgt u een Zeeuwse klederdrachtshow te zien. In de pauze worden er Zeeuwse babbelaars gebakken. Na afloop vertrekken we huiswaarts waar we ongeveer om 17.30 uur aankomen.

Prijs                 : € 47,50  voor leden en voor niet-leden € 5,00 extra

Aanmelden  : telefonisch of per mail bij het secretariaat van OVR

Betalen          : op rekening NL 15 INGB 0007062223 t.n.v. Activiteitenvereniging  Ouderen Spijkenisse.

Bij voldoende aanmeldingen is er ook een extra opstappunt in Rozenburg of u wordt gebracht naar Spijkenisse. Wilt u graag mee, belt u dan met het secretariaat van OVR.

Avant sanare (onderdeel van welzijnsaanbieder DIA)

Sinds enkele jaren werkt Avant sanare samen met Rotterdamse collega's in het veld van welzijn en zorg om gezamenlijk eenzaamheid en depressie in Rotterdam terug te dringen. Wij missen daarbij zeer de inbreng van mensen die eenzaamheid en depressie juist niet professioneel benaderen, maar vanuit hun menszijn input durven geven aan de gemeente.

Avant sanare geeft samen met DIA Rozenburg aan Rozenburgse professionals de training met kennis van zaken, herkennen van depressie gerelateerde gezondheidsklachten en zou het zeer op prijs stellen als minstens 10 leden van de OVR drie keer samen met de trainster willen kijken naar de inhoud van deze training. Bij voorkeur gebeurt dit op maandagmorgen- of middag, maar als mensen dat liever hebben kan het ook in de vroege avond van 18:30 uur - 20:30 uur.

Wilt u hieraan meedoen, neem dan contact op met het secretariaat van Avant sanare, telefoon: 085-0499100, vermeld waar u zich voor opgeeft en geef uw naam en telefoonnummer. U kunt ook rechtstreeks met de trainer contact opnemen:  telefoon: 085-0499109 of via het secretariaat van OVR.

Dank u wel dat u samen met ons eenzaamheid op Rozenburg wilt terugdringen.

Voor info over Avant sanare zie www.avantsanare.nl

50+ Beurs van 18 t/m 22 september in de Jaarbeurs Utrecht

Onderstaand bericht kwam ik nog tegen op internet. Dit jaar zijn er combitickets te bestellen met toegang tot de beurs van 10.00 uur tot 17.00 met aansluitend The Silver Show van 17.15 tot 19.00 uur met De 3 Baritons. U kunt een voorstelling verwachten vol muziek en humor van De 3 Baritons Ernst Daniël Smid, Henk Poort en Marco Bakker die éénmaal  “terug zijn van nooit weggeweest”  en sopranen Janine Kitzen en Aylin Sezer. Zij verzorgen operette melodieën, klassieke opera aria’s, tijdloze musicalsongs en onvergetelijke internationale en Nederlandse “evergreens”. Een verrassend gevarieerde voorstelling vol muzikale hoogtepunten en humoristisch intermezzo.

De tickets zijn vanaf € 21,50 te bestellen op www.50plusbeurs.nl/tickets-bestellen/beurs-en-concert