Nieuwsbrief 11-02-2022

Nieuwsbrief februari 2022

In deze nieuwsbrief staan gelukkig weer wat activiteiten. We mogen weer! Langzamerhand komt iedereen met activiteiten zoals DIA en de Activiteitenvereniging Ouderen Spijkenisse en natuurlijk zijn er ook weer bingo’s en filmmiddagen gepland. Maar we moeten ons nog wel houden aan de coronamaatregelen, dus mondkapje dragen en onderlinge rekeninghouden met een afstand van 1,5 meter. Deze nieuwsbrief ontvangt u in de bus, of als u een email heeft ontvangt u het digitaal. Heeft u echter geen printer of maakt u niet zoveel gebruik van uw email kunt u de nieuwsbrief uiteraard ook in de bus ontvangen. Laat het ons weten.

__________________________________________________________________

Donderdagavond 17 februari Online Bingo

Welzijnsorganisatie DIA verzorgt net als vorig jaar weer een digitale bingo. Heeft u zin in een gezellig avondje? Dat kan dus op 17 februari en begint om 19.30 uur (vanaf 19.00 kunt u inloggen). “De online bingo is voor jong en oud en er zijn leuke prijzen te winnen”, laat sociaal beheerder Leona Mes weten. “We hebben al twee keer eerder een bingo georganiseerd en dat was erg fijn voor iedereen. Maar nu wordt het toch iets anders. Deze keer hebben we een dresscode en lijkt het ons leuk als mensen een carnavalsoutfit of iets anders feestelijks aantrekken.” Het beloofd weer een afwisselende avond te worden waarbij Eric Neuman zijn entertainment skills zal inzetten. Ook zal een inspirerende waarzegster haar opwachting maken. “Aan alles is gedacht”, zegt buurtcoach Catherine McGivern. “We hebben pakketjes voor de deelnemers met iets lekkers erin”. Bent u niet zo handig met de computer, ook deze keer is er een oefenavond. Op 10 februari kunt u vanaf 19.30 uur oefenen met inloggen. Met hulp van DIA zal het iedereen toch lukken om in te loggen. Wilt u deelnemen aan de online bingo? Stuur dan een email naar contact@diarozenburg.nl of bel buurtcoach Catherine McGivern op 06-30986925. Deelname bedraagt €2,50 per persoon. Als u zich heeft aangemeld ontvangt u z.s.m. de link om met de bingo mee te kunnen doen. Het team van DIA heeft er zin in om met de inwoners van Rozenburg een gezellige avond ervan te maken. “Ja, ook wij trekken uiteraard iets feestelijks aan,” laat Leona weten. __________________________________________________________________

Zaterdag 19 maart een gezellige bustocht naar Ridderkerk

De rolstoelbus staat om 10.30 uur in Rozenburg, bij de oude sporthal, Laan van Nieuw Blankenburg 11 en om 11.00 uur in Spijkenisse bij de tourbushalte bij metro Centrum. Graag 10 minuten voor vertrek aanwezig zijn. We gaan met de bus via een mooie route door de Alblasserwaard naar Van Noppen in Ridderkerk. Daar staat een heerlijke lunch klaar met luxe broodjes, krentenbol, kroket en koffie/thee, melk, jus d‘orange Secretariaat: Meerpaal 39, 3181 NW Rozenburg Telefoon: 0181-777400 of 06-51605458 Emailadres: secretariaat@ouderenverenigingrozenburg.nl Website: www.ouderenverenigingrozenburg.nl IBAN nr.: NL94 RABO 0308 5805 83 en fruit. Dan volgt er een film over het ontstaan van chocola, een presentatie en demonstratie chocola maken, met 2x koffie/thee met bonbon. U kunt ook nog chocola kopen maar is natuurlijk niet verplicht. Dan terug naar Rozenburg waar we om 16.45 uur aankomen en om 17.15 uur in Spijkenisse. Prijs : € 40,00 Aanmelden : telefonisch of per mail bij het secretariaat van OVR. Betalen : voor 10 maart op rekening NL 15 INGB 0007062223 t.n.v. Activiteitenvereniging Ouderen _________________________________________________________________

Empowerment & Beweging Ouderen

Heeft u zin om meer mee te doen in de wijk, in de buurt? Heeft u zin om meer te gaan bewegen of in beweging te blijven? Heeft u zin om meer aandacht te besteden aan een gezonde levensstijl? En wilt u werken aan hoe u positief gezond ouder kan worden? Deze cursus is gericht op het bevorderen van uw vitaliteit en vindt plaats in het Huis van de Wijk, Lekstraat 2-4. De cursus duurt 12 weken, inclusief gesprekken met de trainer en is gratis. Tijdstip is van 08.45 tot 10.45 uur op de vrijdagen: 18 en 25 maart, 8 en 22 april, 13, 20 en 27 mei, 3, 10, 17 en 24 juni en 1 juli. Aan het eind ontvangt u een certificaat. In de cursus wordt aandacht besteed aan: - positief denken - gezonde voeding - omgaan met stress - ontspanning en slapen - zingeving en rouw - beweging o.l.v. sportcoach - meedoen in de wijk en in de buurt - veiligheid Doet u mee of wilt u meer weten? Neem dan contact op met Mireille David, Trainer en Buurtcoach. Telefoon 06-531309376. _________________________________________________________________

Vakantie Activiteitenvereniging Ouderen Spijkenisse 2022, Seniorenbelang Nissewaard. We gaan op vakantie naar Lunteren, Hotel Hugo de Vries, van zondag 17 juli t/m vrijdag 22 juli 2022.

Het programma vindt u in het kwartaalboekje nummer 17 van januari

Inbegrepen is:

• De reis wordt uitgevoerd door een touringcar met lift en toilet en blijft de gehele vakantie bij ons.

• Volpension vanaf de lunch op dag 1 t/m het diner op dag 6, fooien voor de chauffeur en de bediening in het hotel.

• Alle excursies incl. entrees, diverse avondprogramma’s, waaronder Bingo, een Quiz, een spelletjesavond en een gezellige avond met live muziek. De laatste avond is er een galadiner waarbij de bediening ook in galakleding bedient. Op gezette tijden krijgt u een kopje thee of koffie aangeboden, en is er gratis Wifi.

Telefonische informatie en aanmelden bij het secretariaat. Bij aanmelding dient u € 50,00 vooruit te betalen.

De prijs voor deze reis is € 695,00 p.p. in een 2 pers. kamer. Toeslag 1 pers. kamer is € 40,00. Een 2 pers. kamer voor alleen gebruik is € 60,00 toeslag. Er zijn 10 1 pers. kamers en 5 twee pers. kamers voor alleen gebruik. De reis gaat door bij minimaal 35 personen. Bent U geen lid dan betaalt U € 10,00 extra i.v.m. administratiekosten. U dient zelf voor een reis en/of annuleringsverzekering te zorgen, beslist niet vergeten!!!!!! Betaling: via rek.nr. NL15INGB0007062223 t.n.v. Activiteitenvereniging Ouderen Spijkenisse o.v.v. vakantie 2022. Uw rekening moet voor 1 juli 2022 betaald zijn. Dit mag ook in termijnen. U kunt zich aanmelden t/m 31 januari 2022, bij voldoende animo kan de reis doorgaan. __________________________________________________________________

Met vriendelijke groet, Het bestuur van OVR