De Ouderen Vereniging Rozenburg is er ook voor u.

Wij vinden het belangrijk dat ouderen elkaar ontmoeten, sociaal samenzijn en actief blijven. Daarom organiseren we activiteiten. Sommige zijn wekelijks of maandelijks. Andere één keer per jaar. Bij deze activiteiten vragen we om een bijdrage. Door uw contributie, subsidie en sponsoren is deze bijdrage laag.  Op deze pagina staan onze activiteiten.

Ook andere verenigingen en instanties organiseren leuke activiteiten voor ouderen op Rozenburg. Die hebben we ook (voor zover bij ons bekend) op deze pagina gezet.

Ook zijn er regelmatig dagtochten en vakanties. Alle informatie staat op deze pagina.

Onze reguliere activiteiten en huisregels

BINGO

1x per maand organiseren we een bingo. Deze is in de bibliotheek (Molenweg 20). Start om 14.15 uur. De bingomiddagen zijn op:

19 maart

16 april

21 mei

KAARTMIDDAG

Houdt u van kaarten? Klaverjassen, jokeren of bridgen? Een leuk tijdverdrijf met een element van competitie en spanning. Elke donderdag vanaf 13.30 uur in het Huis van de Wijk

Lekstraat 2-4). Kom gerust eens langs.

KLUSSENDIENST

Heeft u een kleine klus in of rondom het huis en heeft u echt hulp nodig? Schakel onze klussendienst in. Zij vragen een kleine vergoeding en u betaalt het materiaal. Kom op dinsdagmiddag bij het Repair cafe langs met uw vraag.

RIJBEWIJSKEURING

Voor € 45 kunt u voor een klein rijbewijs een keuring regelen via het secretariaat. Voor niet-leden kan dit ook voor € 50.

LINE DANCING

Elke donderdag geven we les in line dancing. Voor € 15 per maand kunt u mee doen. De les is in het gebouw van DIA (Lekstraat 2-4). Start om 10.00 uur tot 12.00 uur. Kom gezellig een keertje meedoen met een proefles.

HULP BIJ OPSCHONEN ADMINISTRATIE

Wij kunnen u helpen bij het opschonen van uw administratie. Op aanvraag komen we bij u thuis. U kunt zich opgeven via het secretariaat.

REPAIR CAFE

Heeft u een klein kapot huishoudelijk apparaat? Breng het op dinsdagmiddag (13.00-14.00 uur) bij het Repair Café. Wij kijken of we uw apparaat een tweede kans kunnen geven. Lekstraat 2-4.

SPELLETJESMIDDAG

Vanaf 13.30 is er op 19 januari weer een spelletjesmiddag bij het Penta college (Sparregat 1). O.a. sjoelen, darts, schaken, rummikub en bordspellen. Voor de vrolijke noot zorgt Eric Newman. Graag aanmelden bij het secretariaat.

HULP BIJ BELASTINGAANGIFTE

Heeft u vragen of moeite met het invullen van uw belastingaangifte? Wij bieden hulp tegen een vergoeding van € 15 komen we bij u thuis. U kunt zich opgeven via het secretariaat.

COMPUTER HULP

Wij kunnen u helpen bij het  gebruiken van uw computer. Tegen een kleine vergoeding komen we bij u thuis. U kunt zich melden bij Ton of Leo. Hun telefoonnummers staan in het kwartaalboekje.

Jaarlijkse ledendag

Elk jaar organiseren we één keer een gezellige ledendag. Bent u lid dan ontvangt u hierover Informatie via het kwartaalboekje en de nieuwsbrief. Voor de ledendag vragen we ook een bijdrage. Deze proberen we zo laag mogelijk te houden met subsidies en sponsoren.

In vorige jaren organiseerden we voor de jaarlijkse ledendag bijvoorbeeld:

• gezellige middag met entertainment en eten
  • bustour naar Futureland op de Maasvlakte

Dagtochten en vakanties

Elk jaar organiseert de Activiteitenvereniging Ouderen Spijkenisse dagtochten en korte vakanties. Dankzij een goede samenwerking kan de OVR deze activiteiten ook aan haar leden aanbieden. Uw inschrijving loopt via het secretariaat van de OVR. De betaling gaat via de Activiteitenvereniging Ouderen Spijkenisse. Dus wilt u ook een gezellig dagje weg of een ontspannen (korte) vakantie? Kijk dan snel in het aanbod.

Dagtocht

Zaterdag 13 april gaan we naar Tulip Experience in Noordwijkerhout

Aanmelden : telefonisch of per mail bij het secretariaat
Betalen : voor 31 maart op rek.nr.

NL 15 INGB 0007062223 t.n.v. Activiteitenvereniging

Ouderen Spijkenisse.

Voorjaarsvakantie

ODOORN : 10 t/m 15 juni.

Vakantie naar Hotel Oringe Marke in Odoorn. Van maandag 10 juni tot en met vrijdag 15 juni 2024.

Vervoer met de bus. Kosten € 760 per persoon.

Aanmelden voor 31 Januari 2024

Reguliere activiteiten van anderen voor ouderen

SAMEN ETEN CAREYN

Minimaal 1x per maand organiseert Careyn een gezamenlijke avondmaaltijd in 't Veerhuis (Blankenburg 5) . U betaalt € 10,00 per keer met kortingspas Careyn.

ACTIVITEITEN 'T VEERHUIS

Careyn organiseert hier o.a.:

• Schilderen: € 81,35
  • Koersbal: € 50,30
  • Spaanse conversatie (Intercambío): € 1,00
  • Crea: € 1,00
  • Darten: €2,00
  • Sjoelen: € 1,00
  • Ballonbadminton: € 1,00
  • Knotshockey: € 1,00.

Prijzen met kortingspas Careyn

WIJKBUS CAREYN

De wijkbus is er voor ouderen, kwetsbaren en mensen die slecht ter been zijn. U boekt van te voren een rit en betaalt € 1,35 p.p. per rit met kortingspas Careyn.

THEATER DE ONTMOETING

Muziektheater de Ontmoeting biedt een bescheiden theaterprogramma en organiseert meerdere culturele activiteiten. informatie op hun website.

INLOOPHUIS DE ZOETE INVAL

Heeft u behoefte aan gezelschap, een praatje of luisterend oor? Elke maandagochtend kunt u dan naar de Bibliotheek. U bent welkom tussen 09.30 en 11.30 uur.

Rond Pasen en Kerst organiseren zij ook een gezellige brunch, lunch, higtea of diner. Bekend-making via de Rozenburger.

WIJKHUB

Donderdagmiddag tussen 14.00 en 16.00 uur. Voor vragen, ideeën en zorgen over uw woonomgeving etc. (Stadswinkel - Jan van Goyenstraat 1).

VRAAGWIJZER STADSWINKEL

Zonder afspraak op maandag en woensdag van 09.00 tot 12.00 uur voor vragen aan de gemeente (Stadswinkel - Jan van Goyenstraat 1).

SAMEN ETEN DIA

Elke tweede dinsdag van de maand kunt u vanaf 10.30 uur brunchen met elkaar bij DIA (Leksstraat 2-4).

Elke laatste donderdag van de maand kunt u vanaf 17.00 uur dineren bij DIA (Lekstraat 2-4).

ACTIVITEITEN 'DIA

DIA organiseert hier o.a.:

• Creatieve koffie ochtend
  • Hobbyclub