De Ouderen Vereniging Rozenburg is er ook voor u.

De Ouderen Vereniging Rozenburg (OVR) is opgericht op 14 januari 2016.

Wij behartigen, als vereniging, de belangen van ouderen op Rozenburg, zowel individueel als collectief. Wij willen een samenleving die zorgzaam is voor haar ouderen. Ouderen kunnen volwaardig en zelfstandig mee doen in deze maatschappij. Wij hebben hierbij geen winstoogmerk.

Wij behalen dit doel door het organiseren van sociale, culturele, recreatieve, sportieve, educatieve en voorlichtende activiteiten. Ook adviseren we gevraagd en ongevraagd overheden, instellingen, organisaties en personen, die zich bezig houden met ouderenbeleid en alle zaken die ouderen aangaan.

Het bestuur en ledenvergaderingen

De OVR het bestuur van links naar rechts;

Secretaris: Fanny Zuur

Algemeen bestuurslid: Elly Verheij

Computerdeskundige: Ton Hilt

Penningmeester: Annemieke Spee

Activiteiten: Jan Woerdeman

Voorzitter: Harry van den Ende

Ook hebben we verschillende vrijwilligers voor extra hulp. Bijvoorbeeld bij activiteiten.

Ledenvergadering

Jaarlijks is er in het voorjaar een ledenvergadering.

U ontvangt hiervoor een uitnodiging. Tijdens de ledenvergadering vertellen we wat we het afgelopen jaar deden. Ook kijken we vooruit naar het komende jaar.

Dit jaar is de ledenvergadering op dinsdag 14 mei locatie komt nog

FASv (Federatie van Algemene Seniorenverenigingen)

De Federatie van Algemene Seniorenverenigingen (FASv) is de jongste landelijke ouderenorganisatie in Nederland. De leden van de FASv zijn zelfstandige, plaatselijke, algemene seniorenverenigingen. Tot nu toe zijn 87 verenigingen aangesloten bij de FASv. Ook wij, Ouderenvereniging Rozenburg, horen bij de Federatie.

De FASv komt op voor uw belangen, op allerlei gebied. Betrokken blijven en actief zijn samen met anderen staan hierbij voorop. Onze voorzieningen in de zorg, pensioenen en uitkeringen staan onder hoge druk vanwege de bezuinigingen. Des te belangrijker is het om voor uw belangen op het gebied van gezondheid, inkomen en mobiliteit op te komen bij de landelijke, maar ook lokale overheid.

Doordat u lid bent van onze Ouderenvereniging Rozenburg kunt u ook profiteren van een hele reeks voordelen.